Men vad är detta nu då?

Detta är då mitt första inlägg på bloggen, jag är Anton, trummisen i bandet Bat Country. Jag tänkte att vi kanske innan sjävla super-bloggandet börjar ge er lite bakgrundshistoria till fenomenet Bat Country.

Vi består av Rikard som gitarist, Linus också på gura, jag Anton som trummis, Niklas på bas, Max på sång och förhoppningsvis, om han har tid att komma till repan, Gary på bas-plock och sång. Vi har haft flera medlemmar innan, vissa har gått och nya har gått in, så att säga. (Jag menar verkligen gå, ingen springer i vår replokal(!)). Vi började lira... jag vet inte riktigt, men runt andra halvan av det välsingnade året 2007 efter kristus. Nu efter sommaren har vi kommit igång ordentligt med vår nya gitarist Linus, som har bidragit med lite nya influenser och tempo. Det var ungefär vi den här tidpunken vi kom att tänka på bandet Bat Country. Inte för att vi inte kom på något annat, utan efterssom det på något sätt symboliserar mentaliteten i bandet. Vi är lite som en öken med aggressiva fladdermöss. Musiken likaså. (Erkännas måste att vi kanske framstår som lite flummmiga, men det vet vi mycket väl:D)

En fråga som vi alla (tror jag, iallfall jag) ställer oss är vilken genre vi spelar. Den frågan får jag ganska ofta av folk som är intresserade av musik när jag säger att jag är trummis i ett band. Svaret vet jag faktiskt inte, det beror på vilken låt man hör, och vem man frågar. Jag brukar säga stoner-rock, men den benämningen gör sig inte helt rättvisa tycker jag. Vissa låtar är ren blues eller bluesinspirerade, en del är mer metal, vissa är 80-rock och ett par är ren psycadelica. Underbart vá? =)

Vi har haft mycket problem med inspelningsteknik, vi har spelat in allt på samma gång med en digitalkamera, vilket inte alls gör ljudet rättvisa. Nu har Garys faderfigur (Vi kallar han härmed "Den Generöse") lånat oss lite inspelnings-grejjer. Det tar tid, men jag håller nu på med att lära mig hur det fungerar, är inte alls bra på ljudteknik. (Ingen av oss är det). Jag ska passa på att säga att Den Generöse har sedan tidigare lånat oss diverse annan utrustning, och vi är oerhört tacksamma för det. Utan Den Generöses utrustning hade vi inte kommit långt. Utan ljud är det svårt att ha ett band!

Nu kanske ni iallfall vet vilka vi är, och på en höft vad vi sysslar med. (Efterssom ingen av oss igentligen har något vettigt för oss). Så jag tackar för mig idag, och jag ska passa på att påpeka att så snart  lite musik och kanske video blir tillgängligt för er läsare så är vi alla oerhört tacksamma för respons och feedback! (Om ni inte kan vara snälla och ge givande och positiv feedback så skriv ändå! Det är alltid kul att kunna garva lite tillsammans innan repan!)

Jag ska tacka för mig och för att du har läst detta. Kommentera gärna och bli vårat försa Fan! (Om vi blir rika på musik kanske du kan få en T-Shirt i framtiden, men jag lovar inget!)
Hade det gött!
/Anton Nordlund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0